Ana Sayfa
Biz Kimiz
Fotoğraflar
Tartışma
Soru Cevap
Sohbet Odası
Av Yemekleri
İlk Yardım
Arşivdekiler
Av Hukuku
Av Turizmi
Yivli Silahlar
Yivsiz Silahlar
Fişek Bilgileri
Atış Bilgileri
Av Hayvanlarımız
Yerli Silah Sanayi
Yabancı Silah Sanayi
Anket Sonuçları
M.A.K. Kararları
İletişim Kuralları
Linklerimiz
İletişim

Ana Sayfa | Biz Kimiz | Fotoğraflar | Tartışma | Soru Cevap | Sohbet Odası | Av Yemekleri | İlk Yardım |Arşivdekiler
Av Hukuku | Av Turizmi | Yivli Silahlar | Yivsiz Silahlar | Fişek Bilgileri | Atış Bilgileri  |İletişim | Av Hayvanlarımız 
Linklerimiz | Yerli Silah Sanayi | Yabancı Silah Sanayi | Anketler ve Sonuçları | M.A.K. Kararları | İletişim Kuralları



 Üye Adı :
 Şifre     :


24.04.2014
Aktif Kullanıcı :31
Toplam Üye :20973
Toplam Ziyaretçi :9905747









Cemiyet Haberleri

 
   Sevgili Türkiye Avcıları camiamıza duyurmak istediğiniz her türlü haberi bize bildirmek için tıklayınız..



Ünlü Avcılarımız

Bölümün Devamı için

Haberin Devamı >>>


Basında Türkiye Avcıları

Türkiye

Haberin Devamı >>>


İndirim Yapan Firmalar

Bu bölümde yayınlanmasını istediğiniz

Haberin Devamı >>>

Yönetim

GÜHER ŞİİR KÖŞESİ

BEN AV

Haberin Devamı >>>

İsmet GÜHER

ESKİ KALEMLERDEN

BEŞPARMAK

Haberin Devamı >>>


GRUP İLETİŞİM KURALLARI

Haberin Devamı >>>


AVCILIĞIN BASAMAKLARI

Haberin Devamı >>>

Derleyen:Emin GÜRBÜZ

Sürdürülebilir Avcılık

Sürdürülebilir Avcılık: Avcılığın yen

Haberin Devamı >>>

Emin Gürbüz

YÖNETİM KADROMUZ

Haberin Devamı >>>




 

 Konu  Soru Cevap : 76 Cevap 

  Cevap Yaz  

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

12.10.2008 21:17:33 tarihinde  levent yapucuoglu  yazdı!


Arkadaşlar, piyasada mevcut en hızlı ve aynı zamanda gurupmanı en iyi olan fişek hangileridir 30 ve 36 gr aralıgında olan fişek markaları

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

13.10.2008 21:13:23 tarihinde  Best_hunter  yazdı!


winchester veya federal olabılır ama gramaj arttıkça hız azalır bunu unutmayın selamlar

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

14.10.2008 09:02:07 tarihinde  TUNABOYLU  yazdı!


Sayın Best_hunter
Çeşitli gramajdakı( 30,32,34) fişeklerin barut ölçekleri aynimi? yani söküp ağırlıkları eşit seviyedemi? selamlarımla

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

14.10.2008 09:11:15 tarihinde  Bülent_43  yazdı!


En hızlı av fişekleri: 40 gr Winchester New Super Speed Extr, fiochi hig speed 36 gr, federal H125 serili 36 gr av fişekleri oldukça hızlıdırlar, cumartesi günü gittim tavşan avında fiochi ve federalin bahsettiğih fişekleriyle tavşanı 75 mt den aldım. Bilginize

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

14.10.2008 09:21:19 tarihinde  TUNABOYLU  yazdı!


Değerli avci kardeşim Bülent_43
Elinizdeki tüfek neydi, şok kaç no ?
Selamlar

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

14.10.2008 11:01:37 tarihinde  Ilgaz17  yazdı!


Bülent bey yanlış anlamayın lütfen olmaz demiyorum ama 75 mt. tavşana atmak için fazla uzak değilmi o mesafeden saçma tutsa bile o tavşanın yaralı kaçacağı kanısındayım dediğim gibi yanlış anlamayın ama mesafede yanılışor olabilirmisiniz acaba 75 mt.biraz uzak geldi bana

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

15.10.2008 21:26:26 tarihinde  Beyceli  yazdı!


Levent abi nasılsın? en hızlı fişek acizane billerime göre federal premium p128 .çıkış hızı 1475.bazı sitelerde 1500 diye belirtiliyor.Fişek 40 ytl.Tom knap ve benelli çok seviyor bu fişeği..selamlar .fatih

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

15.10.2008 22:18:43 tarihinde  Ansamselcuk  yazdı!


1550 fps remington express ki her av bayinde bulunur Türkiyede

dünyanın en uzak grupman yapan fişeği wingmaster hd..
80 yrd..türkiyeye malesef gelmiycek fiyatı çok pahalı..

Yani dünyanın en hızlı grubu remington ailesi...

Ayrıca gram artınca amerikan fişeklerinde hız düşmüyor..

bu arada 75 metre çok uzak bir mesafe...

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

15.10.2008 23:35:56 tarihinde  levent yapucuoglu  yazdı!


Arkadaşlar;

evet bir fikir sahibi oldum şimdi, gercekte piyasada var olan hızlı fişekler,hızlı fişek adı altında satılıyor,ve fiyatları cok yüksek

Peki standart av fişekleri icersinde hızlı diye adlandırılan, hızlı oldugundan dolayı fiyatında farklılık yaratmayan fişeklerin oldugu söyleniyor,Bu fişekleri alıp hızını tespit etme imkanımız yok,masaallah fişek satıcılarıda fişekle ilgli balistik verleri bayilere vermiyorlar yada ellerinde yok

Namlu cıkış hızı
10 metre deki hızı
20 metre deki hızı
30 metre deki hızı gibi bilgiler yok

Yine fiyat olarak uygun olan ve hızı ile ilgili cok iyi konuşulan rc s4 jk6 fişeklerin hızı digerlerinden ne kadar farklı ve bir avcı bu hızı av sırasında anlayabilirmi?


bana göre av vurmak için mühimmat bilgisi ve fişekte secici olmak işin en önemli can alıcı noktsı

dogru mühimmat vuruş yüzdesini herzaman yükseltir

Levent

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

16.10.2008 09:46:49 tarihinde  Hakan Boduroğlu  yazdı!


Üretim standartı oluşmuş ülkalerin mallarında , fişek kutularında basınç,gramaj ve hız göstergeleri mevcut. Bakalım bizim yerli üreticiler ne zaman koyacaklar

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

19.10.2008 23:37:47 tarihinde  Emre Balcı  yazdı!


Selamlar.Elimde sayın Ansamselcuğun dediği Remington Wingmaster fişek olsada tavşana 50 metre mesafeden atmayı düşünürdüm ki 75 metre hiç zannetmiyorum atmam.Saygılar...

Emre BALCI

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

20.10.2008 16:37:29 tarihinde  @namiturhan  yazdı!


Bugüne kadar kullandıklarım içinde bana göre en hızlıları ve grupmanı en iyi olanları Rottweil Expres ve Maionchi High Speed.Şu anda piyasada hızlı fişek olarak satılan Federal Premium P 128 6 dan daha süratliler.Bulabilirseniz tavsiye ederim.
Saygılarımla
Nami Turhan

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

20.10.2008 19:16:54 tarihinde  Selgür  yazdı!


Bana göre her ne kadar teknik verileride olsa,genelde pratikte fişek özelikleri sabit değil.

Yani bir sezon randıman aldığınız fişekten ertesi sezon yada bir sonraki alışınızda aynı randımanı alamıyorsunuz.

O nedenle mümkünse kullanıpta randıman aldığınız fişeğin aynı üretim tarihlisinden alıp koyun derim.

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

20.10.2008 20:01:40 tarihinde  Ansamselcuk  yazdı!


p128 1500 fps yani 457 mt\sn

fakat şöle bir nüans var..o fişeğin içindeki saçmalar kurşun üstü bakır kaplı..Avı deler geçer ...Bu yüzdende vurdum düşmedi yok yavaş denile bilir...

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

20.10.2008 20:11:21 tarihinde  Ansamselcuk  yazdı!


Şöyle bir rottweil experss serisine göz gerdim..

390-415 mt\sn arasında 6 ayrı ürünü var..

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

20.10.2008 23:14:51 tarihinde  levent yapucuoglu  yazdı!


Arkadaşlar;

50 metre bence ava atılabilecek son menzildir.Fişek,tüfek,şok ve atış kabiliyeti gibi faktörler uyum içresinde olursa ancak başarı gelir.

Daha uzak mesafeler de avı namlu üzerinde görmek ve yakalamak, dogru önlemeyi vermek,tetik düşürmek cok zor olur.

En hızlı fişek hangisi sorusuna, tek bir cevap yok galiba...

Birden fazla hızlı fişek var, marka olarak öne cıkan yok...

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

21.10.2008 10:59:08 tarihinde  Bülent_43  yazdı!


arkadaşlar uzun süre forama katılamadığım için sorularınızı cevaplama fırsatım olmadı özür dilerim. kullandığım silah sarsılmazın Phyton modeli ve kullandığım şoklar 3 ve 2 numara gittiğiz avlar açık arazi tavşanlar burada çok uzak kalktığı için dar şoklarla yüksek gramajlı en önemliside nikel karışımı olmayan av fişekleri kullanıyoruz.

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

21.10.2008 11:09:09 tarihinde  Bülent_43  yazdı!


birde şunu ilave etmek isterim. Günüzde birçok ülkede uygulanan kurşunun doğaya zarı olduğu yönündeki politikalar nedeniyle avrupa ülkelerinde imal edilen saçmalara nikel karıştırılmaya başlandı. Öz kütle ağırlı kurşundan çok daha az olan nikel karışımlı saçmalarla 50 mt den av vurmayı düşünmek bile fantazi olur onun için bir çok arkadaşımın o mesafeden av vurulamayacağı yönündeki tecrübelerinede katılıyorum. Ama uygun silah, uygun şok ve iyi bir fişekle 75 mt de avı vurmak mümkün.

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

21.10.2008 11:23:25 tarihinde  levent yapucuoglu  yazdı!


75 metreye 18 kg yag tenekesi koyalım uygun karışımıda saglıyalım şok fişek tüfek

sizce kaç sacma alır teneke ve sacma tenekeyi delermi?yoksa tenekede hafif bombe veya iz mi yapar bunu düşünüp bidaha yorumlayalım

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

21.10.2008 13:36:24 tarihinde  Bülent_43  yazdı!


benim attığım tavşanda 7 tane saçma çıktı ve onlarda içeriye kadar işlemişlerdi. ben bu tavşana 2 el ve 50 cm üzerine nişan alarak atış yaptım. ve tavşan 20 mt de kaldı yanına gittiğimde ölmüştü.

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.10.2008 09:05:06 tarihinde  Bülent_43  yazdı!


Bu avda kullandığım fiochi hig spead fişekler yaklaşık 7-8 yıldır türkiyeye girmiyor. Ben bayi olduğum için bu fişeklerin ihthali duruca elimdeki tüm fişekleri evime götürmüştüm. Bu fişekler 36 gr olmasına rağmen içindeki tapa nedeniyle normal fişeklerden daha uzunlar.

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.10.2008 10:55:51 tarihinde  ŞAHBAZ  yazdı!


Bülent beye kesinlikle katılıyorum 75 mt az bile olur fiochi fişek için tabiki demiş olduğu gibi 7-8 sene önceki kırmızı 34-veya 36 gr 5 veya 4 nolu saçmalı fişekler için bendede şahsen daha 100-150 adet kadar bulunmakta ve sadece tavşan için kullanırım hem hızlı hemde uzak mesafelerde çok etkili 7 numarası ile 75-80 mt yakın yerde üveyik vurdum duran avdı tavşandada aynı şekilde 70li 80li metrelerde tavşan durdurdum tüfeğe gelince rus sporpoze + rus mp153 otomatik 3 şok 71 namlu sporpoze 76 namlu ikisindende çok memnunum rast gelsin bülent bey inanmayan 18lt yağ tenekesi yerine kendi dursun bakalım saçma ne yapıyor + 10 mt de fazladan tolerans verebilirim 8 yaşından beri avcıyım çok tüfek çok fişek gördüm tüfeğin namlusu soğuk demir olmayacak

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.10.2008 13:45:20 tarihinde  Ilgaz17  yazdı!


Ne olacak sıcak demirmi ? Bu arada inanmayan kendi dursun demişsin de saçmanın isabet etmesi ayrı şeydir, avın kaçamayacak derecede hasar görmesi ayrı, yukarıda kendi yazdığım yazıda ne demişim "saçma tutsa bile yaralı kaçacağı kanısındayım" sayın şahbaz bence bundan sonraki avlarınızda yanınızda metre taşıyın ölçümüde atışın yapıldığı yere göre yapın 40 metreden tavşana atarsın tavşan 35 metre daha gidip yıkılır 75 i anlarım ama ben 70-80 metrelerden defalarca tavşan vurdum demek çok inandırıcı değil

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.10.2008 14:00:49 tarihinde  levent yapucuoglu  yazdı!


Burada ılgaz 17 katılıyorum

100 metrede de bazen av vurulabilir avın cok zayıf noktasına 1 sacma gelir örg kafasına av vurulur bu herzaman olacak anlamına gelmez.

Türk silahlı kuvvetletinde G3 piyade tüfegi menzili 45o metre dolark ögretilir ama G3 800 metrede de öldürücü olabilir Burda verilen 450 metre herşeyi dogru yaparsan kullanıcı hatası olmaz ise herseferinde vurabilirsin demek ben 450 metreyi sana garanti ediyorum Fişek üreticileri de degerlendirmeyi bu şekilde yapıyor

Araç üretiçileride max hız 170 olarak kitapcıgında belirtiyor ama arac 180 veya 190 km hıza ulaşabiliyor.170 her koşulda yapabilecegin hız olarak belirtilmiş ve garanti altına almıştır.

bu mesafelerde vurulan avlarda şans faktörü öne cıkar kazayla av vuruldugunda o fişek ve tüfek en iyiler arasına girer kullanıcı için adeta tapar avcı tüfegine aslansı der birde öper tüfegini;))

Ben öyle yapıyorum ordan biliyorum

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.10.2008 15:10:14 tarihinde  Bülent_43  yazdı!


70-80 Mt mesafeden tavşan vurmanın adı isder şans ister tesadüf olsun ama gerçek olan birşey varki o da bu mesafede saçmaların ava öldücü tahribat yapabilmesi. O mesafeden saçmaların avın iç organlarına kadar işlemesi, bende 70-80 mt mesafeden etkili atışlar yapılabilineceği görüşümü kesinleştirdi Saygılarımla.

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.10.2008 18:28:21 tarihinde  Ansamselcuk  yazdı!


mesafe ölçer alın..70-80 mt.yi bir ölçüp bir daha düşünün...36,5 mt.etki dahili...o 80 mt.rede tavşanı zor görürsün....hep diyorum bizim bina 18 katlı 50 mt.uzunluğu kargalar nokta kadar görünyo...

kısaca bizim avcıda mesafe tahmini pek yok....

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.10.2008 21:30:32 tarihinde  levent yapucuoglu  yazdı!


Konu, konu başlıgından uzaklaştı

Sorumu tekrar soruyorum
Daha uzak mesafelerde fişegin hızından dolayı avcının atış hatasını kapatabilecek kendi segmentinde en hızlı fişegin hangisi oldugunu söyleyebiliriz...

Remington expres, Federal P128 gibi 25 adeti 40 ytl civarında olan fişekler, bir üst segmentte ,bunların iyi ve kaliteli oldugundan hiç şüpe yok

Kutusu 15 ila 20 ytl arasında olan en hızlı fişek hangileridir.

Ansam bey görüşlerinizi bekliyorum

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.10.2008 22:18:44 tarihinde  Vedatt  yazdı!


değerli doslarım.
geçöen sezon 40 gr. 3 no cheddite t5 ile vurduğum tavşan tam 118 adım geldi.sadece atmış olmak için atmıştım.
peki benim anlamadığım bu nasıl oluyor.1 adım 60 cm gelse bile 70 metre yi geçiyor.13 senedir tavşan avına avına gidiyorum.ilk defa böyle bir olayla karşılaştım.tüfeğim 71 namlu beretta 391 urika 3 no şok kullanıyorum.
saygılarımla.

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.10.2008 22:38:51 tarihinde  levent yapucuoglu  yazdı!


Sn Vedat

Tüfegini öptün mü..? peki ;))))

Şans, sadece sans, sizde demişiniz ilk defa, herzaman olmaz ...

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

23.10.2008 13:11:53 tarihinde  Vedatt  yazdı!


öpmez olurmuyum yaladım:))

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

23.10.2008 13:13:28 tarihinde  Vedatt  yazdı!


o değil keramet tüfektemi fişektemi şans mı yoksa hepsinin birleşimi mi
saygılarımla..

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

23.10.2008 16:19:52 tarihinde  ŞAHBAZ  yazdı!


SAYIN AVCI KARDEŞLER ABİLER HEPİNİZE SAYGI DUYARIM AMA 70-80 METREDE AV VURMAK ŞANSTIR TABİKİ İNANIRIM AMA BİRDE UNUTULMASIN O UZAKLIKTA AV VURMAK EĞZERSİZ VE DOĞRU NAŞANA BAKAR 20 METREDE BILDIRCINI VE 15 METRE OLSUN RUSLAR TOP ATAR O MESAFEDE ESKİLERİ TABİKİ KAFADAN VURAN ARKADAŞLAR VARDIR BEN KENDİM ASKERDE KESKİN NİŞANCI TÜFEĞPİ KANAS KULLANAN BİR AVCIYIM LÜTFEN SAYGIYA DAVET EDERİM BU KONUDA TECRÜBESİ OLAN AVI ARKADAŞLAR VARDIR RASGELSİN

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

23.10.2008 22:47:28 tarihinde  *ASA*  yazdı!


http://www.k-tunnel.com/index.php/1010110A/8323a279cab0d629f180e6f36c93eeaf0a932e31649fdf243d91d8766fc669e4641984623aa70c4419440
youtube sitesini aça bilirseniz koçak tavşan yazın
sizce kaçmetre??
Fişek zuber 34 gr 5 no saçma
rastgele

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

23.10.2008 23:27:53 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


Sevgili dostlar,

Bazen fişeğin hızı,avcının hızının yanında önemsiz kalır:)

70-80 metreler saçma ile avlanan avlar için sıradışı mesafelerdir.

Bu mesafelere binlerce avcı,on binlerce fişek atar.Ele geçen sadece bir kaç vadesi dolan şanssız avdır.

Bir çok avcı,20-30 mt mesafeden kaçırdığı tavşan ve ördekleri anlatmak yerine avcılık hayatı boyunca başına bir kez gelen olayları anlatır.

40-50 metreden sonra saçma grupmanının bir avı ele geçirmeye yetmesi tesadüflere kalır.İstisnai durumlar,kuşaktan kuşağa bir efsane gibi anlatılır durur.

Maalesef benimde böyle hikayelerim var.Ama gençlere kötü örnek olmamak için yazmıyorum:)

Saygılarımla

Cem GÜLEÇ

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

24.10.2008 00:26:56 tarihinde  Koko  yazdı!


cem bey şanssız diyorsunuz bence şanslı çünkü öbürküler yaralanıp gidiyor onlar da ölüyor ama bir hafta sonra hemde ağlaya, ağlaya ben ava özellikle ince fişek atarım en kalını 8 nodur(remington dove) mesafesi az olur ama vurduğun kuş düşer tavşanın gözünü kekliğin çulluğun ayağını görmüyorsam atmam 50 metre iki telefon direği arasıdır 75 metre mesafede brenneke balistik izinden yaklaşık 12 santim düşer saçma gurubu hayvana 1 yada 2 adet vuracak kadar seyrelir bazı arkadaşlar keklikte 04 atıyorlar değdimi düşer diye sürüye mürüye sallıyor saçmayı düşende oluyor ama sıyırıp geçen ayağını kıran nere ye gidecek keklik ssk yamı

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

24.10.2008 19:46:39 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


Korhan bey haklısınız,menzil dışı yapılan her atış geride acılar içerisinde ölüme terk edilen yaralı bir av hayvanı bırakabilir.

İşin birde bu yönü var.Ahlaki,moda tabirle etik.

Artık ssk lı hastalarda özel hastanelere gidebiliyor,hamdolsun.

Aslında ben drözden abiye gitmelerini tavsiye ederim.

En azından ameliyat masasında kalırlarsa,bir fakire bir öğün yemek olma ihtimalleri var...

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

24.10.2008 20:00:08 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


Selçuk ilk defa güzel bir söz söylemişsin:)

Fişeğin gramajı yükselirse hızı düşer diye bir kural yok.

Çabuk öğreniyorsun:)

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

24.10.2008 21:58:35 tarihinde  Ansamselcuk  yazdı!


Bir kural yok değil..kural şu bizzim avcı üveyiğe-bıldırcına 3-5 senedir spor fişeği atıyo hatta çulluğa :)))

hızlıymış muş mışşşş...1220 fps olimpik fişek hızı 24gr..
remington 36gr..1550 fps :)))) 1330 fps arası :))))


yani ben bişey öğrenmedim benim hep dediğim şey...Bizim avcılar kendilerini sporcu sanıyo okadar :))))))

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

24.10.2008 23:47:19 tarihinde  lyap  yazdı!


evet;avcılar,avın yasak oldugu zamanlarda atış sporu ile ilgileniyor son zamanlarda ilgilendikce de 24 g fişegin nekadar etkili olabildigini görüp bıldırcına 30,32 gr fişek atmanın şart olmadıgını anladılar

Ben,Bu sene Düzceli milli atıcıdan (atışla ilgilendigi yıllardan kalma) ricayla aldıgım 1 koli 28 gr kırmızı trap sellier bellot fişekleri üveyk avında kullandım ve cok keyif aldım

Atış sporunu profosyonelce veya amotörce yapan,benim tanıdıgım kişiler ava spor fişegi atmayı tercih ediyorlar yada hızlı fişek atmayı tercih ediyorlar

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

27.10.2008 20:52:29 tarihinde  Ckarabina  yazdı!


Sayın Selçuk,
Bu topik in konusu değil ama yinede sorcağım. Cevaplarsanız sevinirim.
Federal Barnes Expender HP Slug (P152XS) namlu çıkış 1900 fps. (Tüfek 61 cm Browning.) Kullandınız mı ? Düşünceniz ?
Saygılarımla,
Cem Karabina

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

02.11.2008 00:53:49 tarihinde  Ckarabina  yazdı!


..

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

03.11.2008 16:07:20 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


Sevgili Selçuk,

Atış fişeklerinin avda kullanılması 3-5 seneden çok daha eskidir.

Ben 12 numara tüfekle bıldırcın avladığım dönemlerde skeet fişeklerini kullanırdım.10 yıldır bu avda 12 kulanmıyorum.Hatta 20 numarayıda bıraktım.Uyduruk 36 gerçek 410 kalibreye geçiş yaptıktan sonra(Nejat abi kulakların çınlasın,saygılar.)bir daha elime başka tüfek almıyorum.Artık yaşlanıyorum,12 tüfeği taşıyacak derman kalmadı dizlerimde:)

Hatta çulluk avında bile skeet fişeği kullandığım dönemler oldu.Hali hazırda üveyik avında 7,5 trap fişeklerini attığım olur.Bu fişeklerin avda tercih edilmesinin asıl sebebi hızlarından çok,hafiflikleridir.Yani çok fazla fişek atılan üveyik,bıldırcın gibi yaz avlarında avcıyı yormamalarıdır.

Yani işin hız kısmı biraz inretnet efsanesi...

Ördek ve kaz avlarında yüksek hızlı,yüksek gramajlı fişek kullanılması başlı başına ayrı bir yazı konusu.Senin verdiğin örnekteki fişekler bu gruba giriyor.

Atış fişeklerinin avda en büyük handikapı sert saçma yapıları.Plaktan parça kopunca vuruş sayılıyor ama av çantaya girmeden çıkan tüyleri vuruş sayamıyoruz malum...

Sevgili Cem,

Selçuk senin aklını karıştıştırmadan söz konusu fişekle ilgili bir kaç şey söyleyebilirim:)

Zaten şu an demet demet bıldırcın ve tavşanlarla poz vermekten yazı yazmaya vakit bulamıyor.

Tüfeğin markası ve namlu uzunluğu önemli deği,full rifle olmayan bir tüfek için kötü fişektir.


Piyasadaki en iyi sabotlardan biri.Özellikle 50-100 mt ve biraz üstü için.Ama 0-50 mt arasında kullanmayı düşünüyorsan 1450 fps ve 28 gr olanını tavsiye ederim.(Hatırladığım kadarıyla bahsettiğin fişek 24 gr civarı)

Yakında çok hızlı ve delici.Kanatlar açılsa bile domuzu delip geçiyor-muş.

Bir yerde okumuştum...diyelim.

Saygılarımla

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

03.11.2008 16:49:45 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


Fişeğin kötü bir yanıda ava atmadan önce avcıya özellikle cüzdanına ve kredi kartına büyük hasar vermesi.Aynen avı deldiği gibi cüzdanıda delip geçiyor.

En son sorduğumda 5 adetine 55 ytl diyorlardı.Hemde doların 1.300 ytl olduğu uzun yıllar önce...

Bu hızla pahalanmaya devam ederse yakında av bayileri yerine kuyumcularda satılmaya başlar.Ne de olsa gümüş kurşun,yakışır...

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

03.11.2008 23:42:48 tarihinde  Ckarabina  yazdı!


Cem üstadım merhaba,
Marka ve namlu uzunluğundan bahsetmemin sebebi, açık açık full rifled diyemediğim için... 70 - 80 metreler civarında çok memnunum da. Merak ettiğim yaralı göndermemek için 100 metrenin ne kadar üzerine çıkabilirim. Tevatür bol 140 m, diyen var 150 m. diyen var. Her nekadar ben daha ucuza aldıysam da hedefde harcamak istemiyorum. Orman içinde Federal F127 RS kullanıyorum. O da 1610 fps.
Saygılarımla
Cem Karabina
Not: Kanatlar açılsa bile delip geçiyormuş diye bende okumuştum.

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

04.11.2008 16:12:18 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


Sevgili Cem bey,

Öncelikle ilk yazımda size isminizle hitab ettiğim için kusuruma bakmayın.Nedense aynı yaşlardayız gibi bir izlenime kapıldım.Bilmiyorum belki de adaş olmamızın bunda payı vardır.Tekrar özür.Gençliğime verin.

Her ne kadar konuyu başlığın dışına taşıdıysakta arkadaşlar merakımızı hoşgörür diye düşünüyorum.

12 numara tüfek için 100 mt üstü mesafelerde sadece kurşunu konuşmak yeterli olmaz sanırım.Bu mesafede atıcı ve atış pratiğide en az kurşun kadar önemlidir.

Söz konusu fişek ve tüfekle 150 mt civarında av vuranları bende duydum.Ben bu fişeğin 100-150 mt arasındada domuzun iyi yerine geldiğinde etkili olacağını düşünüyorum.Ama asıl sorun bu mesafelerde domuzla kurşunu buluşturmak.Çıplak göz ve kuru gez için gerçekten uzak mesafeler.

Belki iyi sıfırlanmış bir red dotla bu mesafelere daha istikrarlı atış yapılabilir.

Nişan için yardımcı bir aparat olmadan Hem 20 mt ye hemde 100-150 mt istikrarlı atış yapmak gerçekten zor.

Konu fişeğin gücü ise bu mesafelerde hala ölümcül enerjisini muhafaza edeceğini düşünüyorum.

Aslında 30.06 bir yivliyle 500-600-700 mt lerde domuza atış yapmak normal kabul ediliyorsa,sabot için 200 yarda ya kadar atış yapmakta normal kabul edilebilir.

Remington ve Winchester in 2000 fps sabotları var ve 200 yarda gibi mesafede grup yapabileceği yazılıyor.

Bende sık orman ve kısa mesafelerde breneke ve federal f127 kullanıyorum.Avlandığım meralarada domuzu 100 mt uzakta görme imkanı zor.

(Geçen yıl tesadüfen gördüm,attım,vuramadım.120-130 civarıydı.Atmaz olaydım sezonun son avıydı ve bütün yaz gözüme uyku girmedi.Uzatma dakikalarında gol yemiş takım gibi oldum:)

Yüzümü görüp sağlıklı yaşayan tek domuz,sezonun son günü beni ve posta başınıda helvalık yaptı.:)

Ayrıca iyi bir köpeğimizide öldürdü...

Saygılarımla

Cem GÜLEÇ

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

04.11.2008 23:16:04 tarihinde  Ckarabina  yazdı!


Sevgili Cem üstadım,
BBB2 de tanıştığımız zaman çok kuvvetli kalemin var demiştim. Gerek sitede gerek dergide tüm yazılarını zevkle takip ediyorum. 1955 doğumluyum, senden büyük olmam sana üstadım dememe engel değil. Dünkü yazını da çok büyük zevkle okudum, son derece samimiydi. Lütfen (Bey) olarak hitap etme.

100 m. üstü sabit hedef atışlarında teori ve pratikde problemim yok da ! konu koşan domuz olunca iş değişiyor. Ben de orman içi meralarda dolaştığım için silahım 50 yard a sıfır. Ama son zamanlarda mümkün olduğu kadar postanın en açık görüşlü yerlerine gönüllü oluyorum. 100 m. üstü av yapma heyecanım var amma dediğim gibi çok net pozisyon olmadan atmam. Bu sezon DOCTER almayı düşünüyordum ama işler kötü. Çıplak göz ve kuru gez e devam.

Lütfen istediğin gibi yaz. Sevgili adaşım.

Saygı ve sevgiyle,
Cem Karabina

Not: Ölen kopoy a üzülmemek elde değil.

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

05.11.2008 11:43:23 tarihinde  CENK COŞKUN  yazdı!


Karabina ağabey,
Sen devam et agabey dogru sabotla o tufege biliyosun 1 sezona yakında ben kullandım o tufegı bizim araptayken hatta sana gecmeden once oyle bır temızledımkı o tufegı yılların kiri pası cıktı ıcınden kısmet sanaymıs aynı tufekten bir arkadasımda daha var tek farkı kahles 1x4x24 orman durbunu takılı safranboluda mehmet konagın orda ethemle ava gıttıgımde 150 mt den futbol topunu defalarca vurduk yeterkı 2yada 3 atıstan sonra namludakı kursun ve plastık kalıntılarını temızle agabey yoksa kursun sapma yapıyor nacızane bir fikrimde şu alıminyum bulasık telını uzun bir bot bağcığına bagla bir posetle cebıne koy ormanda bile yaparsın 2-3 atıstan sonra ıpı 1-2 defa gecır tertemız olur hatta kancık postada kursun atıpta mankelersen sonrada ınkar edersen ben atmadım dıye namluyu gosterır yırtarsın helvadan yada kafaya don gecırılmekten bu teknık ethem tarafından yıllardır kullanılır kesınlıkle denenmıs ve onaylanmıstır dagda dolas kesın bir ip harbı bulursun artık akıllandık ceplerınıde arıyoruz ama uyanık laz atıverıyor ıpı ormanda ıspat edemıyoruz..
Cem bu arada kopege uzuldum umarım bır yavrusu vardır yerını dolduran Onder Direnin dedıgı gibi kopoylar bizim kopeklerimiz değil ormanın bize emanetleridir,gunu geldiğinde orman emanetlerini geri alacaktır...
Saygılarımla
Cenk Coskun

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

05.11.2008 16:11:22 tarihinde  Coşkuntuna  yazdı!


Sevgili dostlar, bu hızlı fişek mevzunda izninizle bende bir şeyler yazayım dedim...

Avına göre nasıl saçma numarası seçiyorsak, fişeğin hızınıda seçmeliyiz.
Yakın atışlı bir avda hızlı bir fişek seçmenin ne manası olabilir , herkesin bildiği gibi saçmalar avı delip geçer,vurulan avı bulmak ızdırap olur.

Yada uzak atışlı bir avda yavaş bir fişek...Ördekten şapırtı dinlersin...

Yani hızlı fişek iyi fişek demek değildir...

Bekir Coşkuntuna

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

05.11.2008 23:57:55 tarihinde  Ckarabina  yazdı!


Sevgili Cenk,
gerçekten özledim seni. Ben kancık posta yapmıyorum da Lazın numarası güzelmiş. İp harbi kullanıyorum ama o niyetle değil. Bide kuru gezden kurtulabilsem... Bu gün konuştum Ethem le. Bu meretin 2.eli yokmuş!!!

Sayın Bekir Coşkuntuna nın fikri çok doğru. Heriki fişeğide bulundurup ormanlık veya açık alan durumuna göre yüklemekte fayda var.

Saygılarımla.

Cem Karabina

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

06.11.2008 01:03:52 tarihinde  levent yapucuoglu  yazdı!


Ben; hızlı bir fişegin en iyi av fişegi oldugunu düşünüyorum,

Ördekten gelen şapırtı hızla mı ilgili güçle mi ilgli.Hız=Güçmü dür?Bu konuda?

Yukarıda sormuştum.

Sacmanın namlu cıkış hızı,10,20,30 metredeki hızları cok önemli

Aynı mitarda barut konmuş 32 gr 8 no sacmanın hızı ile,4 no sacmanın hızı aynımıdır?

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

06.11.2008 11:48:28 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


Sevgili Cem abi,

Öncelikle bir konuda anlaşalım:)

Ben sana Cem abi diyeyim,sende bana sadece Cem de.Üstadlık ne haddimize.

Ayrıca BBB2 de konuştuğumuzu unuttuğum için gerçekten çok mahçup oldum.Unutkanlığımı gençliğime sayamıyacağıma göre bir serbest dalış hastalığı diyeyim:)

Söz konusu fişek ve üzerine docter red dot takılmış bir SBE 2 ile 100-150 m.arasında 20 kg bir yağ tenekesinin vurulabildiğini biliyorum.Ama iş seninde dediğin gibi hareketli hedef olunca hesaplar değişiyor.

Ama yinede uzak mesaferlede red dot geze göre avantajlı duruyor.

Uzakta küçülen hedef gez ve
arpacığın arkasında
kaybolurken,küçük bir kırmızı nokta ile takip edildiğinde aynı sorun olmuyor.

Biz sezon öncesi Usta ile çalışırken duran hedefe atmak yerine,ortasına hedef kağıdı monte edilmiş bir araba lastiğini yokuştan yuvarlayarak atış yapıyoruz.Hoplaya zıplaya giden lastiğin ortasından kurşunu geçirmek gerçekten zor.Ray üzerinde giden kağıt domuz hedefiyle kıylanmıyacak kadar.Ama daha zor olan lastiği aşağıdan alıp gelmek:)Birinci sorunu kısmen çözmemize rağmen ikincisini hala çözemedik.İyi tarafı yokuş yukarı taşıdığım lastik sayesinde acayip kondisyon yaptım,keklik avında dağdan dağa ceylan gibi sekiyorum.

Domuz ve keklik avcılarına tavsiye edebileceğim bir yöntem...

Av meralarında görüşmek dileğiyle

Saygı ve sevgilerimle

Cem GÜLEÇ

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

06.11.2008 12:00:48 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


Sevgili Cenk kardeşim,

Ethem e söyle artık küçük sırrını herkes biliyor:)Bence o numarayı değiştirme zamanı gelmiş.

Köpeğe hepimiz çok üzüldük.Kardeşleri ile hala avlanıyoruz.

Kopoy için bizim köylerde de-Zincirinden çözüp ize saldıktan sonra,köpeğim var demiyeceksin- derler...

Maalesef kopoy ile domuz avcılığının acı bir gerçeği...

Korkak olanı av yapmaz,cesur olanıda fazla yaşamıyor.Ustalaşana kadar ufak tefek sıyrıklarla atlatır ve ders alırsa ne mutlu...

Sevgiler,rastgelsin...

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

06.11.2008 12:31:38 tarihinde  Coşkuntuna  yazdı!


Değerli Levent Kardeşim,

Evet, bizim konumuzda hız=güç denebilir, ama burada güç yerine enerjiyi kullanmak daha doğru olur.

Herhangi bir kütleye bir hareket verirsek, o kütleye enerji yüklemiş oluruz.

Bu hareket eden kütle de bir yere çarparsa, yüklediğimiz enerjiyi tamamen karşıya boşaltana kadar durmaz. Ya kendi parçalanır, yada karşıyı parçalar,yada deler üstündeki enerji boşalana kadar yoluna devam eder. Bu hareket eden herşey için geçerlidir.


Enerji hesaplanırken söz konusu olan HIZ ve KÜTLE dir.
Fomül..Hızın karesi X Ağırlık / 2 Bu sonuç jule cinsinden çıkar.

Ne cinsinden çıktığı hiç önemli değil, siz elinizdekileri fomüle koyun bakın sonuçlar nasıl değişecek.Mesela değişik hızlarda 28 gr. la 34gramı karşılaştırın...

Şimdi sizin sorunuza, Evet,Aynı miktarda ve aynı cins barut konduğunda saçmanın hızı aynı olacaktır, çünki söz konusu olan kütle 32 gr dır, yani kütle aynı kalmıştır...

Ancak konumuz av olduğuna göre, şunlarıda yazmam gerekiyor(çok uzattım kusura bakmayın)
Fişek patlayınca barutun önündeki, misal, 32 gr saçma belli bir hızla tüfekten çıkar, biz 32 gram kütleye belli bir enerji yükledik ama namlu bitti saçmalar birbirinden ayrıldı, şimdi saçmalar bağımsız, kendi kütleleri kadar enerji yüklüler(toplam enerji saçma sayısına bölündü). İşte biz av büyüdükçe saçma adedi düşsede büyük saçmalı fişekleri bunun için tercih ediyoruz...

4 numara saçmada en az 3-4 tane 8 numara saçmanın enerjisi var. Toplam enerji saçma sayısına bölünüyor.Çok enerjide çok iş yapıyor.32 gram tek kurşunu düşünün tüm enerji üstünde.Hepsi 32gram hepsi aynı hızda, belli bir mesafede yaptıkları tahribat aynımı?

10-15 metrede 1-2 tane 9 no saçma değince düşen Bıldırcına neden hızlı bir fişek kullanalım ki...

Sorularınızın sırası karıştı ama, hareket eden herşey hava sürtünmesine ve yerçekimine maruz kalacağından bu güçleri yenebilmek için güç kaybederler.
Ancak fişek fabrikaları imalatta bütün bunları gözönünde bulundurarak fişek yaparlar, bu konuyu önemsiyen fabrikanın fişeği de belki biraz pahalı ama iyi oluyor...Gurupmanın düzgünlüğüne teysir eden en büyük fektör saçmaların eşit boyda ve muntazam
tam küre olması, buda maliyetteki en önemli kalem...

Avlarımızda,
Avı delip geçen fişeklere, kötü olupta avınızın zedeleyen, yaralayan fişeklere dikkat...

Sevgili kardeşim Levent, Bu tip konuları yazıya dökmek biraz zor, eğer istersen 0 212 243 30 50 nolu telefondan beni arayabilirsin.Saygılar...

Bekir Coşkuntuna

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

06.11.2008 18:09:53 tarihinde  levent yapucuoglu  yazdı!


Degerli Coşkuntuna;

Sorumu cok iyi anladıgınızı ve bu nedenle de tatmin edici cevabınız için çok tşk edrim bu acıklamanız fişekle ilgili bir çok soruya cevaptır bence

iyiki varsınız

Saygılarımla;

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

07.11.2008 00:05:36 tarihinde  ŞAHANKAYA  yazdı!


Sevgili Bekir ağabey,

Üstadlığını yüzüne vurabilmek için, bir şans daha yakaladım...

Ve vuruyorum !

Bunu benden esirgeme lütfen...

İyi ki varsın, seni seviyoruz...

Nerede diğer dostlar ?

Mutheşem ERIC VON BLOOMBERG soyundan MİKİ nin kızı ROMA olmasın lütfen verilen cevaplar:)))

Kalın sağlıcakla...

Ve saygılarımla...

Rastgele.

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

07.11.2008 00:22:21 tarihinde  Ckarabina  yazdı!


Merhaba sevgili Cem,
Anlaştık.
Ama ara sıra da olsa üstad derim, sen de bana sadece Cem dersin ödeşiriz... ( Sadece Cem lafını kendim için ben de kullanırım.)

Red Dot konusunda çok haklısın da Docter ve Maklic ayak 750.- euro dan fazla. Aynen senin Mestan gibi etrafında dönüp duruyorum. Bu sezon imkansız görünüyor. Ben orman avı yapan tanıdığım yivlicilere de dürbün yerine red dot öneriyorum. İkna ettiğim de oldu.

Senin hareketli hedef yöntemini bisiklet lastiği ile uygularım gibime geliyor.

Bir gün aynı merayı paylaşmak dileği ile...
Sevgi ve saygılarımla,

Cem Karabina

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

07.11.2008 16:46:32 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


Sevgili Cem abi,

Anlaştık tamam.

Avcılığım çok iyi olmasada,çok iyi misafir ağırlarım.Çulluk avını bilmesemde,çullukların yerlerini bilirim.Domuz vuramasamda çok iyi ağaca çıkarım:)

Bu sezon kısmetse meralarda buluşuruz.Bilmiyorum çulluk avıyla aran nasıl?

Doktor Alinin manyetik seteri kadar olmasada az çok bizi avlandıracak
Kral ve Rita adında iki köy seterim var:)

Kulaklarına tükenmez kalemle benim nivanın plakasını ve cep telefonu numaramı yazdım.Uzaktan bakınca secere gibi duruyor...Unutunca kulaklarına bakıp hatırlıyorum iki işe birden yarıyor.

Ayrıca köpeklerim eğitimsiz,yemek yerken ağızlarını şapırdatıyorlar,böyle giderse ingiltereden mürebbiye getireceğim,çatal kaşık kullanmayı öğrensinler diye.Ayrıca Kral çok arsız,ağzında iki bıldırcını sığdırıp,utanmadan üçüncüsüne de ferma yapıyor:)

Çubuğa bağlı bıldırcın bulma yarışmasına sokacağım ama bıldırcını çomağıylan alır gelir beni rezil eder diye korkuyorum:)

Daha fazla zülfü yare dokunmayayım.Sonra yazılarıma kızıp,sözlerimi makaslıyorlar.

Saygı ve sevgilerimle

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

08.11.2008 22:19:03 tarihinde  Ckarabina  yazdı!


Merhaba sevgili Cem,
Rita veya Kral hangisinin av günüyse bir gün sizi ikili olarak izlemek isterim. Sen de buarada manke izlersin...
Saygı ve sevgilerimle
Cem Karabina

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

11.11.2008 12:30:28 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


Sevgili Bekir abi,

Bu hızlı fişek konusunu o kadar iyi açıkladın ki inan ben bile anladım:)

Avcılar arasında,Hızlı fişek ve ağır saçma gramajı konusunda nedenini anlıyamadığım bir merak var.Birazda bilinçsiz satıcıların bunda payı olduğunu düşünüyorum.

Örneğin tüfek satarken sağlamlığını anlatmak için:

-Al bu tüfeği,60 gr fişeği rahat atarsın,korkma gibi...tavsiyelerde bulunulduğunu duyuyorum.

(Ülkemizde 60 gr fişekle avlanacak av varmı bilmiyorum?,şahsen ben daha rastlayamadım.)

Sanırım yine bu sebeble soru-cevap bölümünde,tüfeğinin markasını yazıp-acaba bu tüfek kaç gram atar-diye defalarca yazı yazıldı.

Aslında tüfek ve fişekle ilgili sorular sormayı her zaman normal karşılamak gerekir.Ama soru baştan hatalı olunca cevap vermekte zor oluyor.

Bir tüfeğin hangi gramajda fişeği atacağı doğru bir soru değildir.

Doğru soru,tüfek yatağına uygun hangi uzunlukta fişeklerin atılabileceği sorusudur.

65-70-76-89 mm fişek yatağı olan tüfeklerle,fişek yatağına uygun her gramajda fişek atılabilir.

İşin avcılık boyutuna gelirsek,bu gramaj ve hız işini gerçekten abarttığımızı söyleyebilirim.

Bana göre ortalama bir av fişeğinin hızı 1200 fps(350-400 mt/sn)civarıdır.

12 numara tüfek için ülkemizdeki av türlerine göre ortalama kullanılacak fişeğin 36 gr üzerinde olmadığınıda düşünüyorum.

Belki kaz avları için daha yüksek gramajlı fişeklere (hava ve avın o günkü durumuna göre) ihtiyaç olabilir.Kaz avının ülkemizdeki durumuda belli.Çok sınırlı ve bölgesel...

Ağır dolularla avlanmak öyle sanıldığı kadar kolayda değildir.(89 yataklı bir tüfekle bir kaç 60 gr üzeri fişek attım,ava atıyor olmama rağmen gerçekten acı verici,belki bir hindi vurup eve dönülen avlar için uygun olabalir.)

Ayrıca kötü bir atışı,hızlı ve yüksek gramajlı bir fişek bile telafi edemez.

Bir avcı için en uygunu,makul hızda ve gramajda bir fişeği,uygun tüfekle kullanıp avı elde etmeye yarayacak atış becerisi ve tecrübesini kazanmaya çalışmaktır.

Tecrübe arttıkça isteğe ve ihtiyaca göre fişek hız ve gramajıyla oynanabilir.

Sevgili Bekir Coşkuntuna hep-Skeet de sürekli 20 üstü atmadan kimse bana fişekle ilgili hız ve marka sormasın- der...

Kesin bir bildiği vardır.

Saygı ve sevgilerimle

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

11.11.2008 18:54:38 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


-Ava atıyor olmama rağmen-kısmı ava atıyor olmamama şeklinde olacaktı kusura bakmayın...

Nişan alarak,tüfeği omuzuma yerleştirerek sabit bir hedefe atış yapmıştım...

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

11.11.2008 19:06:07 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


Sevgili Cem abi,

Çulluk avı için sözleştik sayalım.

Merak etme,Rita ve Kral senin manke atmana izin vermez...

Saygı ve sevgilerimle

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

12.11.2008 00:41:58 tarihinde  KURT 30  yazdı!


Merhaba avci dostlar,bu konuya tam bir ic ve dis balistik anlatimi yapan Bekir abi sanirim son noktayi koydu.Ellerine saglik usta.Sevgili Cem keske yanimda olsan avlarimiz cok zevkli gecer valla :) ben seni guldururum sen beni :).Saygilarimla
Necati Kurt

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

12.11.2008 20:04:17 tarihinde  Ckarabina  yazdı!


Merhaba sevgili Cem,
Seninle birlikte merada olacağım için mutluyum. Üsk.İlçe Emn.Md. küçük bi ruhsat problemim var. Bu gün yarın çözülür. Derhal seni arayacağım.
Sağlıcakla kal,
Cem Karabina

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

15.11.2008 09:55:25 tarihinde  yalın_sümer  yazdı!


Yaklaşık 10 sene önce 4koli fiochi 32-34 gr 4-5 numara almıştım hala tavşan ve keklik avlarında bu fişekleri kullanıyorum.Yenilerde azalmaya başladı.yeniden aldım ama o fişeklerin yerini kesinlikle tutmuyor.saçma gurupmanında mutlak farklılık var.Şunu söyliyeyim full ve yarım şoklu huğlu 71 poze ile 60-70 mt ye yakın mesefade vurduğum ve olduğu yerde kalan tavşan sayısı çoktur.Yenilerde Beretta 391 urika kullanıyorum ,66 namlu mid şokta ,henüz okadar uzak mesafede av vurmadım . tüfeğim yeni olması nedeniyle fişek arıyorum.en etklisini fiochi 4 olarak tecrübe ettim.
beretta391 ile winchester 32 4, b&p 33 4,fereral 32-4,RC 32-4-5 kullandım.
Bu fişekleri arkadaşlarım kullaıyor beretta dan tut da browning yerli tüfeklere kadar av yapıyorlar ve vuruyorlar.
Şunu öğredim avı avcı vurur .Tüfek ve fişeğin etkisi vardır ama çok azdır.Avcı tüfeğini ve fişeğini sevebilmeli köpeğini karısından daha iyi anlıyabilmelidir.:) sevgilerle....
Diş Hekimi Yalın Sümer

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

18.11.2008 11:45:26 tarihinde  Vethekim  yazdı!


Sayın Ansam Remington Wingmaster HD nin grupman denemesi 80 değil 60 yard da yapılmıştır.30 inchlik bir daireye %60 grupman yapabilmektedir buda en az %20 extra saçma demektir saygılarımla

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

20.11.2008 10:55:28 tarihinde  Ansamselcuk  yazdı!


Grupman denemesi...okuduğunuz metni remington.comdan bir daha okuyun..Daha önceki su kuşu grubu ürünü olan hevi-shotın müthiş 60 yrd.dına..atıfda bulunup..hevi-shotdan %40 kuvvet---%60 da daha fazla saçma değdirdiği anlatılıyor...

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

20.11.2008 14:44:58 tarihinde  Deliayan  yazdı!


bu gune kadar cok fisek denedim ama RC kadar iyi ve hizlisina raslamadim bence gramasi az olan fisek daha iyi RC,yi tavsiye ederim

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

23.12.2008 17:34:49 tarihinde  balalı fırtına  yazdı!


arkadaşlar remigton bb13 sn400 metre çıkış hızına sahip ama konyada taklidini imal edip piyasaya sürdüklerini duydum bu fişegin piyasada satış fiyatı 50 60 ytl kutusu taklitleri daha ucuzmuş alırsanızda dikkat edin bence çok pahalı bir fişek

rastgele

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.04.2010 09:42:06 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


Hızlı fişek konusuna nokta koyan bir topik olmuş,ustaların müsadesiyle biraz üste çıkarayım.

Not:Doğru bilgi için Selçuğun yazdıklarını ve benim takılmalarımı dikkate almayın:)

Saygılarımla

Cem GÜLEÇ

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.04.2010 12:09:39 tarihinde  Drözden  yazdı!


Sevgili Cem,
Topiği başından sonuna kadar okudum. Hep söylerim...
Senin kalemin en az tüfeğin kadar kuvvetli.
Tüm yazıları okumaktan keyif aldım.
Ansam zaten Bulgara gitmekten vakit bulup yazmayı hiç öğrenemedi, hoş konuşmayıda öğrenemedi ya,
Yine geldi aklıma,
Bu sene Beykoz a Ansam mutlaka gelsin. Geçen yıldan şiir borcu var.
Rastgele.

Alıştık ya Beykoz ne zaman....

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.04.2010 12:11:17 tarihinde  Drözden  yazdı!


Ne yapıp edip bu topiğe bir şekilde attım kendimi...
Eski fakir ama onurlu genç adam, yaşlanıyor.

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.04.2010 12:38:58 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


Sevgili Hakan Ağbi,

Bülbüller dere kenarında ötmeye başladı,

BBB-5 için Ihlamurların çiçek açmasını bekliyoruz.

Saçına düşen akları,dağlarda vurulup düşen azılıların çokluğuna veriyoruz,

Ve biz seni,her halinle seviyoruz...

Saygı ve Sevgilerimle

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.04.2010 12:43:55 tarihinde  Sistemss  yazdı!


Herkeze selam.

bu Topikte açılan konu eleştirilerine bir göz attım.iyi fişek,kötü fişek,hızlı fişek,yavaş fişek....75 mt den tavşan vurmak,yıldızdan geçen ördeğe tüfek atmak....karşı tepeden kalkan keklik alayına tüfek atmak....

işin özü itibarıyla,daha uzaktakini vurabilmek....

peki neden daha uzaktakini vurmayı ister avcı oğlu?.....

daha uzaktan av vurmak ,usta avcı işimidir?....

saçma ile yapılan avlarda ,bir hayvana atış yapılacak en uzak mesafe 40 mt dir.eğer bir avcı 40 mt den uzağa tüfek atıyorsa,o avcı acemi avcıdır.ya ava yaklaşmasını bilmediğinden uzak atar,yada acemi hırsından...

40 mt içindede bence en kötü fişek dahi iyi neticeler verir.uzun yıllar kendi dolularımla avlandım.hiç bir zaman hızlı fişek aramadım.eğer mesafe 40 mt civarında isede fişek ne olursa olsun hep iyi netice aldım.

avın ,avcılığın belirli kaideleri vardır,bunlardan biride uzağa tüfek çevrilmemesidir.

özellikle su kuşları avında acemiler hemen kendini belli ederler.GUŞ fizandan geçit yaparken ,alttan yukarı verirler saçmanın gözüne.....oysa sabredipte bekleseler,yada o kuşu aşşağı çekmeyi becerseler,hem avcılığı öğrenir,hemde yaralı gönderdikleri hayvanların vebalini çekmezler.

bence fişeğin ne marka olursa olsun,tüfeğinde ne şok takılı olursa olsun,40 mt nin üzerine asla ve asla tüfek kaldırılmamalı.

40 mt nin üzerindeki atışlar avı bozmaktan ,yada hayvanı yaralı göndermekten başka bir işe yaramaz.40 mt nin üzerindeki bir hayvanı vurmakta maharetten sayılmaz.

Saygılarımla

rastgele.

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.04.2010 17:09:22 tarihinde  Cem GÜLEÇ  yazdı!


Sevgili Hakan Ağbi,

Ansam a haksızlık yapmayalım,duyduğuma göre Bulgar avcıları arasında en iyi Türkçe konuşan avcı seçilmiş:)

Bu yıl tüm şiir ve gönül borçlarını ödeyip BBB-5 te aramızda olacaktır.

Saygı ve sevgilerimle

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

22.04.2010 21:44:32 tarihinde  Zorkun  yazdı!


Metin Kardeşim, fişek konusunda güzel yazı yazmışsın eline sağlık.Bu konuda çok fazla yazmaya gerek yok bence.

Sevgili Hakan , hepimiz yaşlanıyoruz.Doğanın kaçınılmaz kanunu :)))

Ama en güzeli, dostluğumuz, kardeşliğimiz her geçen gün daha da pekişiyor.

Büyük Beykoz Buluşmaları nice avcıları birbirine kenetledi, hepimiz çok şey borçluyuz bu buluşmaya...

Özledik ve bekliyoruz...

Sevgiler Alpay

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

23.04.2010 00:10:29 tarihinde  Scolopaxrusticola  yazdı!


Sevgili Metin,

Yazdığının altına imzamı atarım.Ama asıl sorun ne biliyor musun?Bu hepimiz için geçerli birçok metodu olsa da.Öğreten ve öğrenmek isteyen yok ki.

Avcının ,avı ile arasındaki mesafeyi aşağı yukarı tayin edebilmesi.En önemli sorun.

Başka detaya girmeyeceğim.Bu nedenle yivli konusunda rahmetli Ufuk Güldemir ,vefatından sonra yayınlanan Gecenin Yüreği adlı kitabında,avcılığını Mesafeölçer den evvel ve sonra diye nitelendiriyor.Çok doğru.

Zaten çifte olsun,süperpoze olsun iki namlu ekseninin kesiştiği nokta 35-40 metre.

Bu konuda bir topik açılsa da ,düzlükte ,ormanda,hızla uçan ördekte ,tahtalıda pratik olarak mesafenin veya yüksekliğin nasıl tahmin edilebileceğini anlatsak.

Salla da salla havaya,aşağı düşerse ne ala.

Yok böyle avcılık dünyanın hiçbiryerinde .Av olmadığı için tüfek sesini duyabilmek için değer mi bu kadar fişek yakmaya .Birde en hızlısı.

Marifet avcılık yeteneğini kullanıp,ya avı çok yakınına getirebilme veya ava çok iyi yaklaşabilme veya avı çok iyi aldatarak avlama veya büyük masraf ve emeklerle güzel bir köpek yetiştirip avı arayarak bulma veya çok iyi kamufle olma.Avcılığın özü bu.Yoksa masayı kurup en ileri teknoloji ürünü cihazlarla avı 600 -800 metreden halletme.Düdük çalarak ve mührelerle kafalarının üstlerine getirdikleri kazları ,hızları son derece düşük hızlı magnum fişekler ile indiriyorlar aşağı.Ama o saçmaların kalitesi çok yüksek ve tam küre hepsi ve grupmanı müthiş.

Mühim olan avcılığın yapılmasıdır.Bunun da fişeğin hızından çok daha önemli ögeleri vardır.Bu ülkenin avları hep 16 numara tek kırma veya çiftelerle ve kendi dolularımızla yapıldı kısa bir zamana kadar.Herşeyi çok çabuk unutuyoruz..

Sevgili Metin,
bence ciddi bir yarayı kaşıdın.Bunu sayın Dr.Özden ile birlikte yivli içinde tekrar yorumlasanız çok iyi olur kanımca.

Mühim olan avcıları düşünmeye sevketmek.Yakında heryerde artık pompalı zibidileri göreceğiz avcı diye.Umarım bizlere doğrultmazlar.Yeni silah kanunu,avcıların yapmadığı ve yapmayacağı birçok şeyi gine avcıların üstüne yıkacak.

Rastgele.

En Hızlı Av Fişegi hangisi?

23.04.2010 00:44:07 tarihinde  Sistemss  yazdı!


Nejat ağabey selam.avlarınız nasıl gidiyor?,iyi trofe haberlerinizi bekliyoruz.hem kuş avcılığı,hemde büyük av .ikiside size çok yakışıyor.

yine bir av anım aklıma geldi,sizlerle paylaşmak isterim.birgün yağlı pınara ördeğe gideceğiz,geceden fişek basmaya başladık.ben ölçekleri karıştırmışım.mec e 12 nin kış dolusu(1.80 mke tip 2 )barut ölçeğini takacağım yere,yanlışlıkla 20 nin bıldırcın dolusu (1.10 mke tip 2)adaptörünü takmışım:)).

neyse sabah yağlıya indik,soldan yavrucuk tarafından behri,sağdan gölbek tarafından yeşil yağıyor.fırtınayla karışık yağmurlu bir hava,kuş 5ila 10 mt den geliyor,silme.

sedat ,halaoğlu ümit ben üçümüz başladık çalışmaya.kimseden tan sesi gelmiyor,patlama sesi aynen şöyle :ploff....ve ardından ördeğe değdiği andaki sıırrpp sesini ayrı ayrı duyabiliyosunuz.

ve kuş düşüyor:)),bir yandan güldük,bir yandan avlandık,ama kimsede tan yok:)).hayatımın en zevkli ördek avlarından biriydi.

bu anım bundan 20 yıl evveli yaşanan bir av anımdı.ama artık yağlı kalmadı,kanala alındı.karameke görmek bile zor şimdi....

dikkuyruklarda artık gölbaşına gelmiyor,gölbaşıda çevrildi çevrelendi ,havuz oldu...

nejat ağabey kuşlara atış yapılacak mesafelerin tayiniyle ilgili ,hassas ipuçları verelim derim.benim öngöreceğim ,ördek ve kaz avcıları, avlarında hayvanın gözünü seçebilecek durumdaysa atış yapmalılar,uçuşunda gözünü seçemedikleri ördeğe yada kaza atış yapmamalılar ..,derim.bu mesafede en fazla 40 mt dir,40 dan sonra göz seçilmez kadar ufak olur.

ördeğe ve kaza gözünü seçemiyorsan ,atma derim.

devamı örnekleride siz site avcılarımızdan duyalım derim.

umarım güzel nüanslar yakalanır.

saygılarımla.

Geri Dön   |     |   Cevap Yaz

 Copyright © 2002  Bu Site Yavuz Bilgisayar Tarafından Yapılmıştır.
Sitede Yayınlanan Makalelerin Yazar Ayrılsa Dahi Yayınlanmasını Kabul Etmiş olmaktadır.

 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16